spring

melliiic1

spring
social
aboutدرباره وبلاگ
موضوعات موضوعات
spring

melliiic1

خواص علمی زیره سیاه

سه شنبه پنجم 12 1399

 

زیره سیاه با توجه به نوع منطقه جغرافیایی مشابه زیره سبز یا رازیانه می باشد. زیره سیاه با نام علمی کاروم کاروی یا آپیوم کاروی شناخته می‌شود. این گیاه در اروپا، خاورمیانه (خصوصا مناطق کویری ایران) و شمال آفریقا یافت می‌شود. در این مطلب با کمک چند مجله معتبر پزشکی، شما را با همه نکات مهم درباره زیره سیاه به صورت علمی آشنا می کنیم.


مواد مغذی در هر قاشق زیره سیاه
21.6 کالری
3.2 گرم کربوهیدرات
2.5 گرم فیبر رژیمی
1.3 گرم پروتئین
1.4 میلی‌گرم ویتامین‌سی
0.2 میلی‌گرم نیاسین
44.8 میلی‌گرم کلسیم
16.8 میلی‌گرم منیزیم
37 میلی‌گرم فسفر
87.8 میلی‌گرم پتاسیم
0.4 میلی‌گرم روی
0.8 میکروگرم سلنیم
خاصیت ها در طب سنتی
میوه اثر مدر، گرما بخش، قابض، دفع کننده کرم های انگلی، مقوی معده، هضم کننده غذا، افزایش دهنده ترشح شیر مادر، رفع تنگی نفس و معطر کننده دارد. گفته شده که مصرف زیاد آن باعث کاهش قوه بینایی می گردد. مصلح آن برای جلوگیری از آسیب رساندن به ریه ها عسل و آویشن و برای جلوگیری از آسیب های کلیوی کتیرا است. میوه های زیره کوهی به عنوان ضد نفخ، ضد اسپاسم، به ویژه در سوء هاضمه کودکان، ضد عفونی کننده، زیاد کننده شیر مادر و به طور سنتی برای کاهش وزن بدن و به عنوان طعم دهنده و معطر کننده غذا مصرف می شود.


حتما بخوانید: خواص ثابت شده زیره سبز، مضرات، طرز مصرف اصولی و نکات مهم دیگر


14 خاصیت علمی ثابت شده
1-افزایش تولید شیر سینه
زیره سیاه شیر آور است و باعث افزایش تولید شیر در مادران می‌شود. این زیره برای کودک بی‌خطر است و می‌توانید بصورت روزانه مصرف‌کنید. بهترین روشهای افزایش شیر و مقوی شدن آن در اینجا نیز توضیح داده شده است.


2- بهبود واکنش‌های آلرژیک
فصل بهار بدترین موقع برای افرادی است که آلرژی یا آسم دارند، دراین فصل واکنش‌های هیستامین در بدن افزایش می‌یابد. هیستامین باعث خارش، عطسه و افزایش تولید خلط می‌شود. هرچند این واکنش‌ها باعث سلامتی ریه می‌شود اما ممکن است باعث خلط بینی، آبریزش بینی، تنگی نفس و کوتاهی نفس شود. مصرف مداوم زیره‌سیاه باعث کاهش این عوارض آلرژیک می‌شود. به همین دلیل زیره سیاه یک آنتی استامین طبیعی است. 

ادامه مطلب.....


(0) نظر
X